Fremtidens sporvogn

Efter metroen er blevet byggen i København, er det som om. at flere andre større byer, gerne vil følge i københavnernes fodSPOR om, at man skal have et alternativ til bybusserne og rutebilerne. Først kom Århus på kortet, næstefter København, hvor man har lanceret Århus Letbane, og næstefter Århus, bliver Odense den næste by, der kan prale af, at have et net af skinner, hvorfra Odense Letbane, skal have sin ageren i H.C. Andersens fødeby.

Der er i Odense mange meninger og holdninger om, hvad man synes om letbanene. Jeg personligt kan ikke forstå, at man vil brække det halve af byen op for at bygge en letbane, idet bybusserne synes at gøre et så udmærket arbejde, når det handler om, at den kollektive trafik skal dække hele byen. Faktisk er det sådan, at man med letbanen ikke vil have hele byen dækket, hvorfor bybusserne stadig skal have sin gang. Heldigvis kan man sige, så der stadig er chauffører, der kan beholde sit job.